Jak se hraje Flesh & Blood?

V tomto článku a videu ti představíme novou sběratelskou karetní hru Flesh & Blood, vysvětlíme pravidla a v letsplayi ti Sony a Tonda ukážou, jak se hraje.

Co je to Flesh & Blood?

Flesh & Blood je sběratelská karetní hra (TCG) od vydavatelství Legend Story Studios z Nového Zélandu. Hraješ v ní za hrdinu a za pomocí equipmentu bojuješ na život a na smrt proti druhému hráči – střídáte si role útočníka a obránce, dokud životy jednoho neklesnou na nulu. 

Tip: Podívej se, jaké všechny Flesh & Blood karty máme skladem v kategorii Flesh & Blood TCG. Případně omrkni celou sekci Sběratelské hry, všechny fungují na podobném principu.

Formáty Flesh & Blood

Ke hře potřebuješ mít sestavený balíček. Nejdřív si ale musíš vybrat, jaký budeš hrát formát: Blitz, nebo Classic constructed

Blitz

V balíčku pro Blitz je 40 karet + 11 karet vybavení. Maximální počet kopií jedné karty je 2. Tvůj hrdina má 20 životů (je v tzv. verzi Young) a hra trvá okolo 20 minut. Tento formát je rychlejší a hraje se na turnajích a v hernách.

Classic

V balíčku pro formát Classic je minimálně 60 a maximálně 80 karet (zahrnuty jsou i karty vybavení). Maximální počet kopií jedné karty je 3. Tvůj hrdina má 40 životů a hra trvá kolem 40 minut.

Play area (herní plocha)

fab-play-area-min

Uprostřed herní plochy je karta hrdiny. Kolem něj jsou dva sloty na zbraně – použít můžeš buď jednu dvouruční a nebo dvě jednoruční. Jaká zbraň je, poznáš podle nápisu vpravo dole: buď 2H a nebo 1H.

iris-of-reality-min

Vlevo jsou sloty pro vybavení: zbroj na hlavu, tělo, paže a nohy. Pod hrdinou je místo pro arzenál, kam si budeš ukládat jednu kartu na konci tahu. Vpravo ve slotu Deck pak leží dobírací balíček. Nad ním je discard pile, ve Flesh and Blood nazvaná Graveyard. Vedle dobíracího balíčku je Pitch zóna, do které se karty dávají, když je chceš využít jako zdroje. Posledním slotem je Banished, což jsou karty mimo hru, ale ne tak úplně. Existují decky, které s Banished kartami pracují a nějak je vracejí do hry, ale pokud takový balíček nemáš, nemusí tě zajímat.

Hrdina

prism-minprism-adult-min

Nahoře na kartě je napsané jméno, Sonyho hrdinka se jmenuje Prism. Vpravo dole jsou životy, vlevo dole intelekt, který určuje do jakého počtu karet si dobíráš ruku na začátku tahu. Na řádku dole je napsaný typ karty – Prism je hrdina. Každý hrdina má nějakou class – třeba Prism je Light Ellusionist. Class je v rámci celého Flesh & Blood určující. Balíčky nejsou založeny na barvách a elementech, ale točí se kolem hrdiny a jeho class. Určité class mají určité zbraně apod. Když je karta generic, můžeš ji hrát v jakémkoliv decku. Jak už jsme zmínili, v Blitz formátu jsou hrdinové Young, ale existují i jejich Adult verze – ty mají většinou stejné efekty, ale 40 životů.

Typy karet

herald-of-ravages-minherald-of-ravages-blue-minherald-of-ravages-yellow-min

Vpravo nahoře se nachází symbol pro cost, tedy cena, kterou hráč musí zaplatit, aby ji mohl zahrát. Vpravo dole je hodnota obrany, vlevo dole hodnota útoku. Vlevo nahoře je pak Pitch hodnota, tedy pokud kartu hraješ do Pitch zóny, Herald of Ravages ti dá jeden zdroj, protože je vybarvená jen jedna tečka ze tří. Přestože mají karty stejné jméno, můžou se lišit. Existují totiž s různě barevnými pruhy nahoře. Vzájemně se liší hlavně v tom, kolik zdrojů ti dají, když jsou v Pitch zóně: modrá ti dá tři, žlutá dva, červená jen jeden. Liší se i počtem útoků. Co se deckbuildingu týče, můžeš v balíčku mít pro Blitz formát dvě kopie od každé barevné varianty.

Výše zmíněná karta je typem Action karty – je to na ní i dole napsané. Dalšími typy karet jsou pak Instant a Reakční karty.

prismatic-shield-minlunging-press-min

Mentor

V novém setu je nový typ karty jménem Mentor. Toho využiješ jen pokud je tvůj hrdina Young, tedy jen v Blitz formátu. Většinou se hraje do arzenálu a dává hrdinovi nějaký bonus – zaučuje ho.

the-librarian-min

Začátek hry

Na začátku kola zařadíš hrdinu na hrací plochu a equip ze svých 11 karet vybíráš až podle toho, jakého hrdinu vyloží protihráč. Náhodně se rozhodne, kdo bude hrát první. Když si třeba hodíte kostkou, tak ten, kdo vyhraje, si vybírá, jestli začne. Pak vyloží svůj equipment, dobere si do ruky podle hodnoty equipmentu hrdiny a může začít. Ve svém kole má hráč jen jeden akční bod, což znamená, že může zahrát jednu Action kartu a nebo jakoukoliv jinou kartu, která na sobě má napsáno Turn Action nebo Action – tyto karty zkrátka udělají nějaký efekt. Když je na kartě napsáno Go again, můžeš zahrát další akční bod – což je výhodné a chceš toho dosáhnout, protože hrát jen jednu akci není efektivní. Cost, abys kartu mohl zahrát, platíš kartami z ruky tak, že je dáš do Pitch zóny. Nejčastěji budeš útočit. Pak dáváš karty do tzv. Combat chainu zleva doprava. Útoky z Combat chainu se pak vyhodnocují postupně. Jako útok se počítá hodnota karty vlevo dole. Soupeř se brání kartami, které má na ruce, hodnotou vpravo dole. Útok může vybránit více kartami, hodnoty se sčítají. Karty na obranu se nemusí platit. Nehledě na to, jestli se protihráč rozhodne útok bránit nebo ne, poté nastává reakční fáze (nejdřív útočníkova, poté obránce), ve které se hrají Reakční karty. Reakční karty se už platí. Když hráč zahraje třeba kartu, která mu přidá 3 v útoku a útočí tak celkem za 8 a protihráč se brání kartou s obranou 5, jdou do něj 3 damage a ubere si je ze svých celkových 20 životů (na ty doporučujeme aplikaci v telefonu). V konečné fázi tahu jdou všechny zahrané karty do graveyardu. Pokud hráč útočil zbraní, jde zpátky na své místo a pokud má v ruce ještě nějakou kartu, může ji otočenou lícem dolů dát do arzenálu – to má tu výhodu, že pak ve svém dalším tahu má jednu kartu navíc, kterou může zahrát jako překvapení. Některé karty mají výhody, pokud je zahraješ z arzenálu. Zároveň pokud hraješ kartu z arzenálu, nemůžeš ji zahrát jako obranu, vždycky hraješ její primární efekt. Hráč za ni platí úplně stejně, jako by ji hrál z ruky a taky ji nemůže zahrát do Pitch zóny a použít jako zdroj. A na úplném konci tahu si z dobíracího balíčku dobereš karty do ruky do počtu karet udaného inteligencí tvého hrdiny. To platí jen pro aktivního hráče, takže pokud v protihráčově kole vysázíš všechny karty z ruky na obranu, v dalším kole nemáš co hrát. Poslední věcí, která se děje na konci kola, je ta, že karty z Pitch zóny jdou naspod dobíracího balíčku. Pokud bys jich v Pitch zóně měl víc, můžeš si vybrat jejich pořadí. Když dobereš balíček, neprohráváš, hraješ prostě s kartami, které ti zbyly. 

Poté, co skončí tvoje kolo, začíná protihráčovo. Střídáte se do té doby, než životy jednoho dojdou na nulu.

S čím hrát?

Doporučujeme pořídit předkonstruované decky: