Co dál s Kendamou?

Už kendamu docela umíš a chceš se posunout někam dál? V tomhle článku se dočteš, kam až se to dá v kendamě dotáhnout.

Sponzoring

Snem každého, kdo se věnuje nějakému koníčku, je stát se profíkem. Kendama se od ostatních sportů liší tím, že vlastně není skoro vůbec o soutěžení. Je spíš o oblíbenosti. 

Stejně jako ve většině sportů, nejčastější cesta k titulu profesionála vede přes sponzora. Tím vzniká otázka, o co sponzorům vlastně jde? Sponzoři jsou nejčastěji buť výrobci kendam, nebo obchody – a oběma jde především o pozornost. Čím oblíbenější je jimi sponzorovaný hráč, tím spíš u něj někdo uvidí kendamu dané značky a bude si ji chtít koupit.

Tip: Prohlédni si kendamy, které máme aktuálně skladem

Tady je pro představu video, kolik skillu je potřeba k vyhrání mistrovství světa.

Vyhrávat soutěže nebo sbírat followers?

Ideálně oboje. Je v celku jedno, jestli se hráč zviditelní vyhráváním soutěží, nebo pravidelným postováním na Instagramu.

Žádný vzorec na to, jak se v kendamě stát populárním, neexistuje – jinak by to dělal každý. Ale když se podíváme na nejlepší hráče na světě, mají pár věcí společných.

  • Skill – Asi netřeba vysvětlovat, že na vrchol nevede žádná cesta, která by obešla skill.
  • Originalita – Protože každý se radši podívá na něco nového, než na triky co viděl už 100x.
  • Aktivita – Jak už jsme zmínili, být aktivní a pravidelně postovat videa (ať už klipy na Instagramu, nebo edity na YouTube) je z pohledu sponzora základ.

V kendamě se pořádá i něco jako freestyle mistrovství světa

U nás ve FYFTu se pořádalo zase Mistrovství ČR – podívej se, jak to probíhalo

Co vlastně "profíci" dělají?

To, co dělali, když nebyli profíci, ale líp a častěji. Sponzoři často svému týmu proplácí cestovné a registraci na soutěže a někdy spolupracují při návrhu dalších produktů.

Například KROM kendama vydává sérii Pro Mods – série, ve které má každý hráč svou "signature" kendamu, která se od ostatních trošku liší, a část zisku jde potom samotným hráčům.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení