Co dál s Kendamou?

Už kendamu docela umíš a chceš se posunout někam dál? V tomhle článku se dočteš, kam až se to dá v kendamě dotáhnout.

Sponzoring

Snem každého, kdo se věnuje nějakému koníčku, je stát se profíkem. Kendama se od ostatních sportů liší tím, že vlastně není skoro vůbec o soutěžení. Je spíš o oblíbenosti. 

Stejně jako ve většině sportů, nejčastější cesta k titulu profesionála vede přes sponzora. Tím vzniká otázka, o co sponzorům vlastně jde? Sponzoři jsou nejčastěji buť výrobci kendam, nebo obchody – a oběma jde především o pozornost. Čím oblíbenější je jimi sponzorovaný hráč, tím spíš u něj někdo uvidí kendamu dané značky a bude si ji chtít koupit.

Tip: Prohlédni si kendamy, které máme aktuálně skladem

Tady je pro představu video, kolik skillu je potřeba k vyhrání mistrovství světa.

Vyhrávat soutěže nebo sbírat followers?

Ideálně oboje. Je v celku jedno, jestli se hráč zviditelní vyhráváním soutěží, nebo pravidelným postováním na Instagramu.

Žádný vzorec na to, jak se v kendamě stát populárním, neexistuje – jinak by to dělal každý. Ale když se podíváme na nejlepší hráče na světě, mají pár věcí společných.

  • Skill – Asi netřeba vysvětlovat, že na vrchol nevede žádná cesta, která by obešla skill.
  • Originalita – Protože každý se radši podívá na něco nového, než na triky co viděl už 100x.
  • Aktivita – Jak už jsme zmínili, být aktivní a pravidelně postovat videa (ať už klipy na Instagramu, nebo edity na YouTube) je z pohledu sponzora základ.

V kendamě se pořádá i něco jako freestyle mistrovství světa

Co vlastně "profíci" dělají?

To, co dělali, když nebyli profíci, ale líp a častěji. Sponzoři často svému týmu proplácí cestovné a registraci na soutěže a někdy spolupracují při návrhu dalších produktů.

Například KROM kendama vydává sérii Pro Mods – série, ve které má každý hráč svou "signature" kendamu, která se od ostatních trošku liší, a část zisku jde potom samotným hráčům.