Jak se hraje Warcry Catacombs

David ti dnes ukáže, co vše najdeš v obrovské bedně Warcry Catacombs, dá ti tipy na barvení miniatur a samozřejmě vysvětlí, jak hru hrát.

Vydavatel Games Workshop nedávno přišel s novinkou, Warcry Catacombs. 

Co je v bedně

Warcry je odvětví Warhammeru Age of Sigmar (AoS). Dva gangy neboli warbandy se v něm bijí o přízeň Archeona, maršála apokalypsy. Kromě těchto dvou warband (Scions of the Flame a Khainite Shadowstalkers) v krabici najdeš taky hromadu terénu a spoustu kostek, dále karty k jednotkám (ke každému modelu karta se statistikami a tím, jakými zbraněmi bojuje + karta celé warbandy se speciálními abilitami), mnoho tokenů, Core book neboli základní knihu pravidel s ilustracemi a kampaněmi pro warbandy a brožuru přímo k Warcry Catacombs s rozšiřujícími pravidly a kampaněmi a palcové měřítko.

Tip: Všechno k Warhammeru AoS najdeš v podkategorii Warhammer: Age of Sigmar

Jak nabarvit miniaturu

David opět zdůrazňuje, že používáním Contrast barev na všechno se ochuzuješ o zážitek, proto je ve videu mixuje s klasickými barvami.

Tip: Pro podrobný návod na barvení miniatur si přečti náš článek Jak nabarvit miniaturu

Celou miniaturu je třeba nejdříve naprimovat, použili jsme na to White Scar (bílá barva je jako podklad pro kontastní barvy vhodná). Na kůži miniatury Intitiate with brazier weapon David použil barvu FyreSlayer Flesh. Před nanášením nezapomeň lahvičku s barvou protřepat! Jako další byla použita Flesh Tearers. Na kovové části jako je sekera a řetězy David použil Ironbreaker. Na mosazné detaily se hodila Balthasar Gold. Na kožené věci miniatury byla použita Mournfang Brown. Jako další konrastní barva byla použita Skeleton Horde, což je příklad skvělého využití kontrast – detaily, se kterými se nechceš moc párat, jako rukojeti apod. Vlasy se David rozhodl nechat bílé, ještě jednou je obtáhl prime barvou White Scar. Na malý detail ohně použil základní barvu Mephiston Red. Postupně přidával barvy světlejší: Wild Rider Red, Averland Sunset a Yriel Yellow. Můžeš si vyhrát s mícháním vlhčích barev. Pro stínování byly použity Agrax Earthshade na nekovové věci a pro chladnější odstín kovových částí Drakenhof Nightshade

Pravidla hry

Co potřebuješ:

1. Warbandu

2. Terén

3. Rulebook

 

Na začátku bitvy se rozhoduje, kam se bude kdo umisťovat (Deployment Card Table), jaké jsou podmínky vítězství (Victory Card Table) a jaké dodatečné podmínky tvoří zvrat pro bitvu (Twist Card Table). Ve Warcry nemáš karty, které určují tvou pozici, scénář a tzv. twist, jako tomu bylo u předchozí verze Core setu. Tady je všechno potřebné už zakomponované v příručce "Catacombs". Systém je velice jednoduchý: Jsou vždycky 2 tabulky na určení bitvy. Tabulka A a B. Hráč s prioritou hodí kostkou: 1–3 = Tab A, 4–6 Tab B. Pak se háže kostkou na příslušnou tabulku a podle čísla tvoříš scénář. 

Svou warbandu rozděl do tří částí: Shield, Hammer, Dagger. David do Shieldu dává jednotky, které jsou hodně silné, mají hodně životů. Do Hammer dává jednotky dělané na útok a do Daggeru jednotky, které útočí z dálky nebo jsou jinak zákeřné. Ale jak to rozdělíš, je na tobě.

Symboly v tabulce určují, kde skupiny stojí na mapě. Obdélníčky naznačují vstupy do dungeonu. Pokud některý symbol chybí, skupinu nedosazuješ.

Karty jednotlivých modelů – najdeš na ní runu warbandy, ke které model patří. Šipka značí hodnotu pohybu v palcích, štít hodnotu odolnosti a lebka životy. Číslo vpravo nahoře je bodové ohodnocení modelu (každá warbanda celkem zhruba 1000 bodů). Na spodní liště najdeš zbraň, kterou model využívá. První číslo u ní symbolizuje dosah, další číslo určuje, kolik útoků se zbraní může miniatura provést, dále jakou má sílu a kolik dává poškození při úspěšném útoku a při kriticky úspěšném útoku (kritický útok nastává, když hodíš 6).

Karta speciálních abilit warbandy – každá warbanda je nějakou abilitou unikátní a každá má svou runu. Pokud u ability nenajdeš žádnou runu, můžou ji využít všechny modely warbandy.

 Herní kolo se skládá ze tří fází: Hero, Reserve, Combat Phase.

  1. HERO PHASE: je třeba zvolit prioritu hráče. To se udělá tak, že se hodí šesti kostkami. Pak je třeba si kostky rozdělit do jednotlivých skupinek po stejné hodnotě. Takže dvojice, trojice a čtveřice. Jednotlivé kostky bez skupin určují iniciativu -> ten kdo jich má nejvíce, začíná. A pokud ani jeden z vás nemá single kostku, nebo máte stejný počet, tak si o iniciativu třeba hoďte mincí, nebo kostkou. Dvojice, trojice a čtveřice kostek si nech bokem, můžeš s nimi pak platit speciální ability. Specialita: tzv. Wild dice = každé kolo při hodu kostkami dostaneš kostku navíc, která se označuje jako wild dice. Po rozhození kostek se pak můžeš rozhodnout, jestli tuto kostku přidáš k nějaké ze skupinek. Takže z doubles můžeš udělat triples, z triples quad. Můžeš je použít pouze jednou, ale mohou se hromadit. Takže jednou ji nevyužiješ nikam, ale v druhém kole změníš double třeba rovnou na quad.

  2. RESERVE PHASE: v případě, že v rámci bitevního scénáře mají některé skupiny jednotek přijít na scénu až později, tak k tomu slouží tato fáze. Na kartičce Deploymentu je u každého symbolu skupiny napsáno v jakém kole přichází (RND2 nebo RND3).

  3. COMBAT PHASE: Každý válečník má dvě akce, které může libovolně použít a může vybírat hned ze 4 možností: Move (pohyb do počtu u šipky), Attack (výběr zbraně a porovnání síly zbraně s odolností modelu, na který útočí -> Síla > Odolnost = projdou útoky, na které se hodilo 3+, Síla = Odolnost = 4+, Síla < Odolnost = 5+), Disengage (pohyb o 3 palce mimo protivníka, tenhle manévr se musí ukončit dále než jeden palec od nepřítele – jde ale pouze o normální pohyb, nikoli o skok, létání nebo šplhání) a Wait (pokud se zahraje jako 2. akce, kolo válečníka končí, proto je výhodnější ho dávat jako 1. akci. Někdy je lepší si zkrátka počkat na to, co se bude dít a pak dodatečně zahrát další akci po několika dalších tazích). Abilitu můžeš použít kdykoliv před nebo za jakoukoliv akcí a nepočítá se jako samostatná akce. Můžeš použít univerzální ability pro všechny warbandy nebo speciální ability.

 

SLEDUJ NÁŠ INSTAGRAM @fyftstore

[Autor-dorreah]